2014. augusztus 17., vasárnap

Gluténmentes csokis-meggyes torta vasárnapra

Sziasztok!

Nagyon szeretek sütni-főzni, a hétvége pedig általában vonzza magával a süteményt, főleg a vasárnapi ebéd után. Mivel lisztérzékeny vagyok, ezért a recepteket át kell alakítanom, de higgyétek el, ez nem annyira nehéz feladat. Most az egyik kedvenc receptemet mutatom meg nektek, nálunk ez a torta gyakran kerül az asztalra.

Csokis-meggyes torta

Hozzávalók:

5 db tojás
50g margarin
15 dkg rizsliszt
2ek kakaópor
Fél csomag sütőpor
1 ek keményítő
50g cukor/édesítő (én xilitet használok)
Ízlés szerint magozott meggy
1 tk sütőrum
1 tk őrölt fahéj
Kihűlt süti tetejére porcukor




A tojásokat habosra verjük, majd szép lassan hozzákeverjük a többi hozzávalót (a meggyen kívül). Szépen eldolgozzuk, majd a formába öntjük. Rém egyszerű, ugye? :)


Ezután a meggyeket belepotyogtatjuk a tésztába. Én a biztonság kedvéért át szoktam nézni a magozottnak árult meggyeket is.


Ezután mehet is a sütőbe 180 fokba, kb. 15-20 perc alatt kész is van. Megvárjuk, hogy kihűljön és meghintjük porcukorral.


Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

  1. De miért pont akkor, amikor semmi nincs hozzá itthon? :(
    Tuti elkészítős lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rizslisztet elég kevesen használnak, pedig nem árt, ha van otthon :)

      Törlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz, ezt nekem is ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édesek vagyok csajok, remélem nektek is bejön :)

      Törlés
  3. I've been looking glutenmentes recipes for cakes and cookies - thanks fro sharing this! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, szuper recept!! Eszter

    VálaszTörlés