2013. február 1., péntek

Egy kis gasztro

Sziasztok lányok!

Tudni kell róla, hogy imádok sütni-főzni és ez a lisztérzékenységem miatt csak fokozódott. Sajnos az az átlagos, amikor a mamám főz ránk, ami mindenki szerint praktikus és jó, csak enyhén szólva nem olyan változatos a menü...szóval szerencsére mama kivett egy szabadnapot a héten, gondoltam, megosztom veletek az aznapi produktumomat:) (nem volt még ilyen bejegyzés, de remélem azért tetszeni fog)


Világ legegyszerűbb hagymalevese

*3-4 nagyobb fej hagyma
*olaj (1 ek bőven elég)
*1 dl főzőtejszín
*mennyiségtől függően leveskocka-0,5 l/1 kocka
*víz

A hagymát felaprítjuk; minél apróbb, annál jobb, bár az én szemem nem bírja nagyon. Az olajon üvegesre sütjük, majd hozzáadjuk a vizet és a leveskockát. Forrásig főzzük, meg beleöntjük a főzőtejszínt. Még egy rottyanásig hagyjuk főni és KÉSZ IS!!!
Elég primitív, de nagyon finom és tényleg nem kell bele se só, se bors. Mi pirítóssal és sajttal esszük, de kinek mi:)

Rakott karaj
*750 g szeletelt, csontmentes karaj
*hagyma
*só, bors, ízlés szerint egyéb fűszerek
*egy nagy tejföl
*a levesből megmaradt főzőtejszín
*reszelt sajt (mennyiség ízlés szerint)
*egyéb ízesítőnek sarabolt sonka, szalonna....


Először megtisztítjuk a szeleteket, kiklopfoljuk és mindkét oldalába beledörzsizzük a sót és a borsot. Ezután olaj nélkül picit megpirítjuk serpenyőben (így nem szárad ki sütésnél) és bepakoljuk a tepsibe.


Felszeleteljük a hagymát és rápakoljuk a husikra. Ha fokozni akarjuk az élményt, akkor rákockázhatunk szalonnát vagy sonkát-én az utóbbit tettem rá.


Bekeverjük a főzőtejszínt a tejföllel és a sajttal, ezt is befűszerezzük (só, bors, egyebek). Ezt a fincsi egyveleget ráborítjuk a husikra.


Közepes hőfokon úgy 40 perc elég neki, természetesen ha van türelme az embernek, akkor rákapcsol picit, hogy megpiruljon. Nekünk nem szokott:D Tepsis krumplival ettük, de persze a rakottas aljára is be lehet pakolni felkarikázva.

Diétás mirinda szelet


Ő első ránézésre nem a leggusztább, főleg annak, aki a rendes, lisztes-cukros változatot szereti; de az íze miatt megéri kipróbálni:)

Tésztához:
*3 db tojás
*2 csomag csokis pudingpor
*0,5 dl olaj
*csapott tk sütőpot
*édesítő (én Update Nyírédest használok)
Krém:
*150 g túró
*puha margarin vagy egy kis tejföl
*pici citromlé
*pici vanília aroma (a nem annyira diétázóknak vaníliás cukor)
*édesítő
Mirindás réteg:
*3-5 dl energiacsökkentett narancsos szénsavas ital
*1 csomag vaníliás pudingpor
*édesítő

Tészta:
Két féle tésztát szoktam váltogatni, ez az egyik, a másik 5 db tojásból, kakaóporból és édesítőből áll; de ez a tömörebb, átlagos evőknek szerethetőbb verzió. Annyi az egész, hogy minden hozzávalót alaposan összekeverünk és sütőpapírral bélelt kicsi tepsibe öntjük. Nem kell megijedni, ez tényleg ilyen lapos és mennyiségre se a legtöbb; természetesen alapanyagok duplázásával több lesz. A sütésnél nagyon oda kell figyelni, mert alacsony hőfokon is kész lesz kb 15 perc alatt. Sütőből kivéve én már rögtön rá is szoktam borítani a tálcára; nyugalom, nagyon könnyen lejön a sütőpapírról!
Krém:
A túrós krém is hasonlóan bonyolult, megtörjük a túrót, hozzáadjuk a puha margarint/tejfölt. Nagyon alaposan összemixeljük (főleg a margarinnal, hogy ne maradjanak benne nagyobb darabok) és ízesítjük a vaníliával, citromlével és édesítővel. Amint picit hűlt a tészta, rá is kenegethetjük.
Mirinda:
Felrakjuk a lábost a tűzhelyre, bele az üdítőt. Mennyiségtől függő lesz a tömörsége, én általában 4dl-t szoktam felhasználni, ez nem túl folyós, nem túl tömör. Beleöntjük a pudingport és folyamatosan kevergetjük. Hamar összeáll és zselés állagú lesz-számomra ez megmagyarázhatatlan, de a kémia sosem volt az erősségem. A tűzről levéve borítsuk nyakon vele a süteményt, majd rakjuk el hűlni. Pofon egyszerű :)

Diétás epres torta


Vagy csokis vagy vaníliás vagy puncsos....pudingtól függ:) Igen, nekem ez az egyik kedvenc alapanyagom a sütéshez a liszt helyett. Természetesen emeletes krémes sütit is lehet belőle csinálni, végtelen variációjú krémmel, de nekem ilyen hangulatom volt most. Ebben a sütiben kiválóan érvényesül a puding íze, persze finomabb lesz nyáron, amikor igazi eper és habtejszín lesz a tölteléke.

Tésztához:
*3 db tojás
*3 csomag epres pudingpor
*0,6 dl olaj
*1 tk sütőpor
*édesítő
Krémhez:
(*előző süti maradék túrós krémje)
*1 csomag vaníliás pudingpor
*3dl tej
*édesítő

Tészta:
Szintén nagyon egyszerű, minden egybedolgozunk és formában betesszük sülni. Picit lassabban sül, mint az előző, de 20-25 perc bőőőven elég neki is. Kivéve őt is ledobhatjuk rögtön a helyére. Ha picit hűlt, vágjuk ketté.
Krém:
Sok verzió létezik, én a maradék túrós krémmel kentem meg az alját, rá pedig sűrű pudingot raktam. Nem szeretem a vajas krémeket, szóval csak összefőztem a pudingot kevesebb, 3 dl tejcivel és édesítővel, majd ráöntöttem a sütire. Ha megvagyunk a krémmel, össze is rakhatjuk a tortácskánkat.

Csoportkép:


Mielőtt valakiben felmerülne a kérdés, én általában olajat használok olvasztott margarin helyett, mert az utóbbi macerásabb és koszolódósabb. Természetesen a hatásuk ugyan az :)

8 megjegyzés:

  1. Felvágás előtt tedd be a hűtőbe fél órára a hagymát,úgy nem fog könnyezni a szemed. :)

    VálaszTörlés
  2. na most ezekből a leveskocka, a főzőtejszín a sütőpor és a pudingpor is tartalmazhat olyat, amit lisztérzékeny nem ehet (keményítők). nem tudom mennyire szoktál erre odafigyelni/mennyire súlyosak a reakcióid, de hátha fel sem merülne benned. én a tejfehérjére is allergiás vagyok és meglepődnél, mennyi olyan dologban van, aminek köze nem kellene, hogy tejhez legyen, lásd (nem sajtos ízesítésű) felvágott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom és nagyon oda is figyelek rá, de szerencsére nagyjából elérhetőek a gluténmentes változatok ezekből a termékekből (főleg a puding és a sütőpor az, amit könnyen találok). Én is mindig ledöbbenek, hogy mikbe raknak lisztet, sose értettem, hogy gumicukorba vagy felvágottba pl minek kell; bizonytalant nem is szoktam venni inkább:D (és nem is akarok belegondolni, hogy miket művelhetnek a húsüzemekben)

      Törlés
    2. jaj fúj, ne is mondd:D én párszor beleszaladtam már olyan termékekbe, amik nem voltak megfelelőek, meg olyanba, is, hogy húspultban megtagadták, hogy elmondják az összetevőit a felvágottnak... meg nagyon buták tudnak lenni néha az emberek, megkérdeztem étteremben: ajánljon valamit, ami könnyű, de nincs benne tejtermék. oké, hát mozarellás saláta. jó és a mozarella miből van szerinte?:D:D

      Törlés
  3. oh my gosh you don't understand my favorite type of meat is pork... and my favorite thing is pork with cream sauce!!! i think this would be so delicious over rice hahaha! i'm going to try and make this it looks so delicious :)!

    VálaszTörlés
  4. This page dеfinitely has all of the іnformatіon I ωanted about thіs subjеct
    anԁ dіdn't know who to ask.

    my site ... altec bucket trucks
    My web page - bucket trucks

    VálaszTörlés
  5. i have no idea what you're writing but it looks really good:)

    x Daisy


    The Mandarine Girl

    VálaszTörlés